Wednesday, November 17, 2010

Today's Special - - Dee Tenorio

It's our pleasure today to welcome Dee Tenorio to The Romance Dish!  Dee has a few reality issues. After much therapy for the problem—if one can call being awakened in the night by visions of hot able-bodied men a problem—she has proved incurable. It turns out she enjoys tormenting herself by writing sizzling, steamy romances of various genres spanning paranormal mystery dramas, contemporaries and romantic comedies. Preferably starring the sexy, somewhat grumpy heroes described above and smart-mouthed heroines who have much better hair than she does.

The best part is, no more therapy bills!

Well, not for Dee, anyway. Her husband and kids, on the other hand...

If you would like to learn more about Dee and her work, please visit her website at or her blog at

Or reach her on any of her social networks:

Have You Met Dee? She's The Crazy One On Aisle 3
by Dee Tenorio

I thought and thought and thought about what would be a great topic to discuss here at The Romance Dish. I'm really excited to be here and I definitely don't want to embarrass the kind folks who let me come on over and discuss things with you. Things about romance. About my writing. Even, believe it or not, things about me.

That would be a really short conversation, honestly. I'm a pretty open book. I was born doing two things—talking and reading—and I haven't stopped doing either one. Words have always been the matrix from which my mind works. I love a good story, but I love a great romance even more. So it was no big shock when I started writing them to share with my friends at school. Or when I got it in my head to make this my profession. But, I wanted to be sure to cover all those above topics so that maybe y'all might not think I was totally nuts for bugging you today.


I have some very strong thoughts on romance, the strongest of which is if the couple isn't together, isn't alive or isn't happy despite being together and alive at the ain't romance. (Feel free to agree or disagree with me in the comments, lol) I need my happy ending. I need my belief that the protagonists are going to stay together through thick and thin and that they're going to be happy that way. Romance is a huge part of what makes my life easier to live and keeps my dreams alive that yes, life does get better, even when everything is going wrong. I like hope. And when my faith is rewarded? Well, that's just the best thing of all.

About Me: (This is where the crazy comes in)

I've been married for 15 years to the greatest guy in the world. He gave me three kids, a boy and twin girls, and he commiserates with me over the fact that the girls are likely to take over the world by auditory assault until nations crumble beneath their feet. Our son is more likely going to design planes or quietly become king of video games. He's mellow like that. My hubby is an artist, which means he understands when my eyes glaze over and I type into the wee hours of the night. Most of the time. (Hey, he's human and he had kinda gone into marriage expecting his wife to occasionally sleep.)(I figure when the girls go to school, I have a real shot at sleeping again. Cross your fingers.)

I'm a weirdo. I love to color code. I can't cook—have repeatedly accidentally poisoned myself making egg salad over the years—I constantly vocalize my to-do list, I'm an organizational freak at times and I mumble. A lot. I love my kids, am feral when it comes to beating others off with a stick if they get too close to my hubby and I have huge dreams of finding a home where we can put down roots and grow old and fat and happy together. But I'll settle for just fat and happy, provided there's pie. :)

But I'm also deeply dedicated to...

My Writing:

Don't worry, I'm not going to hit you with the "Buy this book!" pitch—though if you're inclined toward emotional erotic reads, please don't let me stop you. I really am devoted to telling a truly emotional story, bringing readers into the connection between heroes and heroines. I want people to feel like they're falling in love. Because I love feeling that way. I want to fall too. Otherwise, what's the point, right?

I don't know if all this makes me a terrible blogger or not—ok, probably—but I've always been a little bit different. I've yet to take a traditional route in my life, so why start now, right?

How about you share a little bit about yourself with me too? If you could describe yourself in three words, what would they be? Every comment will be entered into a random drawing for any book from my backlist, so be sure to come up with those words!

Thanks for having me today!


  1. Hi Dee it is nice to meet you. I gotta say you sound like a really fun person and I am sorry but as of yet I haven't read one of your books but I do love finding new authors.

    As for me in three words that might be hard

    I am a good listener
    I do like to have fun
    and I am addicted to romance books all genres these days gotta have my HEA
    Yes I know that is more than 3 words LOL

    Great post Dee

    Have Fun

  2. Hi Dee!
    Three words that describe me are:

  3. Three words to describe myself, sometimes anal, quirky (is that a word?), comforting. How's that? I gotta have a HEA too or I get perturbed and pout and everything.

  4. Kind, content, happy!

    Your life sounds hectic!

    I'd love to try one of your books. You are anew author for me.

  5. Hi, Dee, and welcome to The Romance Dish! We're happy you're here today. Love the blog!

    Hmmm, three words to describe me are:


    Thanks, Dee!

  6. Helen said: ...and I am addicted to romance books all genres these days gotta have my HEA...

    LOL, Helen! So true! Aren't we all?

  7. Yes, Trisha, I would use those words to describe you, too. ;-)

  8. LOL, Dianna! I could have said that I'm sometimes anal, as well. Just ask my hubby!

  9. Great choices, Laurie! Thanks for stopping by!

  10. Morning All!

    Welcome to The Romance Dish, Dee! We're delighted to have you visit with us today. I have to tell you, I absolutely loved your blog. You had me smiling, and laughing, from the title on. *g*

    Dee, you said, I really am devoted to telling a truly emotional story, bringing readers into the connection between heroes and heroines. I want people to feel like they're falling in love.

    That's exactly how I feel while reading your books. Will you tell us a bit about your latest release, Shaken?

  11. Hi Dee! Three words, hmmm...

    happy-go-lucky (I'm sure that works as one word!)

  12. Hi, Dee! Thanks for spending the day with us. What a fun blog!

    I never really thought about using just three words to describe myself, but here goes:

    Love to Laugh (I cheated w/ three)LOL

  13. Dee, I love the idea of color coding. Actually getting around to doing it is something else.

    I agree with you on the HEA. If there isn't an HEA, the book shouldn't have "romance" on the spine. I do read books that may not end that way, but they aren't romances.

  14. Wow, what a great way to wake up! Surrounded by great people who all appear to share my love of organization! LOL

    Helen—that's okay, three words, four things, what's the diff? Content is what's important, lol

    TrishaM—Oh, I LIIIIIIIIIKE you! :)

    Dianna—You may be my psychological soul sistah!

    Laurie—Yeah, it kinda is. But everyone's is in some way. Having spoken to other twin-moms, I'm told it gets easier when they turn four, but then I heard three when they were two and two when they were infants and never slept at all. (Lies, it's ALL LIES!! Sob!) Actually, the four thing might be true. They go to school when they're four. :)

    Andrea—Oh, thanks!! I'm so excited to be here. I try to be nurturing, but that whole "Carbon Dinner of Death" aspect to my cooking does rather limit my ability. Am an awesome hugger, though. :)

    PJ—Thanks PJ!! I'm so glad you're enjoying them! And sure, "Shaken" is a short novella about a couple who find themselves at the divorce table after the loss of their child. It's not that they don't love each other, but they've lost their faith and trust in themselves and their love for each other. So when they are trapped alone in an elevator after an earthquake, the hero—Grant—decides they've been given one last chance to save their marriage and he's willing to do whatever it takes to make his wife come back to him...

    I warn you, though, I'm currently being held responsible for several hundred boxes of Kleenex reimbursement, lol.

    Hugs all, I'll be popping in all day to hang with you!

  15. Nice to meet you too! Your book looks amazing and I'm adding it to my list today! Tough question though!

    I think I might be


    Great interview and thanks for sharing today!

  16. Hi Dee,
    Three things to describe me...
    1. responsible
    2. organized
    3. happy

    I am very happy when things are tidy and organized around me.

    I only read books with HEA life is tough enough I really like to read something that leaves you with a happy feeling.

  17. Joanna—Nice to meet you too! You know, finding people who definitely describe themselves as "happy" is really quite extraordinary. I love meeting people like that!

    Gigi—Another happy person! I bet your workspace looks way better than mine, lol. (My babies have destroyed my sense of order. Lucky for them, I comfort myself with sugar to make the pain go away, lol.)


  18. Okay, I'm finally back. I've been volunteering at the hospital all afternoon. I've been thinking about my three words. I'm going with:


    I think those describe me pretty well.

  19. PJ-ah, resilient. I like to think I am, but some days I'm not sure. :) That may be my favorite word today, lol!